Co se děje s vozem

Zaujala mě nabídka profesionální péče LOVEDETAILING. Jaký bude další postup?

Skvělé rozhodnutí.   Nejlepší  volba  pro Váš  vůz. 😊

Můžete mě kontaktovat telefonicky, prostřednictvím emailu nebo přes kontaktní formulář. Jakmile to bude možné, ozvu se Vám, zodpovím případné dotazy a společně naplánujeme termín obhlídky vozu v provozovně LOVEDETAILING. Následuje již zmíněná obhlídka. Při ní se zaměřuji na celkový stav vozidla, míru poškození, velmi důležité je změření  tloušťky laku. Poté na základě barvy, stáří, velikosti vozu a zvoleného programu určím cenu práce. Dohodneme si termín předání, v případě volné garáže mi auto můžete rovnou přenechat. Stačí už jenom vyplnit předávací protokol, domluvit si termín vyzvednutí... Pokud si zvolíte můj nejlepší program EXCELENT, máte odvoz i zpátečný dovoz po detailingu Vašeho vozu v okruhu 10km v ceně programu. V domluvený den Vám vozidlo předám zpět. Platit můžete v hotovosti oproti vystavené faktuře nebo předem převodem na účet.

.

Odevzdal jsem svůj vůz na celkový wellness. A co dál?

Nechci, aby zákazníci LOVEDETAILING kupovali "Zajíce v pytli". Z následujících řádků zjistíte, čím vším Váš miláček projde, aby se na konci celého detailingového procesu vrátil do Vašich rukou v ohromující kráse a kondici. Co máte ve zkratce popsané v tabulce jednotlivých programů, podrobněji rozeberu. Ukážu Vám to na mém nejlepším programu EXCELENT a současně popíšu rozdíly u zbylých dvou variant STANDARD a BASIC.

První část, v tabulce programů první 3 řádky, jsou u všech programů stejné. Začíná se předoplachem bez tlakové vody pro první namočení tuhých kontaminantů. Je to z důvodu, aby ostřejší nečistoty vlivem tlakové vody, nezanechali klouzáním po laku drobné mikroškrábance. Pokračuje se aplikací aktivní pěny, která vzhledem k delšímu času, co působí na povrchy, svými aktivními látkami rozruší další vrstvu špíny. Až teď následuje oplach tlakovou vodou (nečistoty jsou už narušeny pěnou a současně povrch laku je dostatečně lubrikován). Takže vůz je už zbaven té největší porce špíny a povedlo se to udělat bezkontaktně, to znamená bez dotyku mycí rukavice, aby se co nejvíc eliminovala možnost vzniku škrábanců. Špína, která stále zůstává na povrchu, se v dalším kroku odmyje pomocí mikrovláknové rukavice a  2-kbelíkové metody (opět z důvodu snížení rizika poškrábání laku. V jednom kbelíku vybaveném speciálním gridem pro zachytávání hrubých nečistot, se provádí máchání rukavice a z druhého se nabírá roztok vody se šamponem) za pomoci Ph neutrálního šamponu. Tam kde se nedostane rukavice, použije se detailingový štětec (mřížky, nápisy, mezidveřní prostor...) Provede se oplach a přichází na řadu sušení vzduchem a mikrovláknovým vysocegramážním ručníkem.

základní mycí prostředky
základní mycí prostředky
keramika-efekt kapiček po dešti
keramika-efekt kapiček po dešti

Posouvám se na druhý řádek tabulky. Dekontaminace.  Během provozu je auto vystaveno dalším kontaminantům, které ale nejde odstranit ani sebelepším šamponem. Bavím se o polétavé rzi, která se zabodává do laku od brzdového obložení. Její hojný výskyt je taky možné pozorovat v blízkosti železničních tratí. Dalším problémem jsou drobné částečky asfaltu, gumy, živice, které tvoří na povrchu různě velké tečky a jsou pozorovatelné hlavně na bledých barvách aut.

Nabízí se otázka: Jak to teď z laku sundat?  Účinným bojovníkem je "chemická dekontaminace". Ve formě aerosolu se aplikuje na povrch a po krátkém působení se oplachuje tlakovou vodou. Chemie reaguje s kontaminantem, rozpouští ho, vizuálně tato reakce vytváří na povrchu červenou stopu (to je důkaz, že daný kontaminant se rozpouští). Bohužel na trhu neexistuje spolehlivý prostředek  2 v 1, proto je potřeba tento postup provádět zvlášť na rez a zvlášť na asfalt, vždy s vysušením vozidla po každé aplikaci, protože voda snižuje účinnost obou přípravků. 

Chemická dekontaminace je provedena. U nových laků, řádově do stáří kolem 4 - 6 měsíců, se může přistoupit ke strojnímu leštění. V případě, že je lak starší, následuje "mechanická dekontaminace". Fáze, kdy se zbavujeme nečistot v laku, se kterými si neporadila bezkontaktní chemie. Tento krok před strojním leštěním není možné vynechat. V opačném případě se tyto drobné ostré nečistoty uvolní do leštícího kotouče a následně při leštění lak ještě více poškrábou.

Na mechanickou dekontaminaci se používá hmota, odborně nazývaná "Clay" podobná plastelíně. Tou se opatrně přejíždí po celém povrchu auta včetně skel při současné lubrikaci. Clay nám tímto způsobem dokáže posbírat ty poslední zbytky špíny. Ještě zmíním, že existují 3 typy clayů, od mněkých až po tvrdé a je na detailerovi, aby zvolil pro dané stáří auta a vzhledem k tvrdosti laku ten správný typ. Po tomto kroku se celé auto naposledy umyje šamponem, opláchne vodou a  osuší. Pro další úkony je důkladné osušení obzvlášť důležité.  Aby se toho docílilo, použije se fukar s horkým vzduchem ( s nastavitelnou teplotou do 55°C ), který jediný dokáže vysušit i tu nejvíce ukrytou vodu někde ve spárách karoserie, u  zpětných zrcátek, různých ozdobných lišt, nápisů nebo mřížek.

chemická dekontaminace
chemická dekontaminace
mechanická dekontaminace-Clay
mechanická dekontaminace-Clay
chemická dekontaminace
chemická dekontaminace

Začíná strojní leštění. Před jeho začátkem je potřeba oblepit přechody laku, plastů a gumy maskovací páskou. Důvodem je to, že obzvlášť poréznější materiály plastů reagují na leštící kotouč s pastou a na jejich povrchu by se mohly vytvořit nepěkné bledé mapy.  Teď už k samotnému leštění. Když se podíváte na lak auta proti sluníčku, spatříte na něm různé nedostatky v podobě škrábanců, oxidaci laku, celkové vybledlosti, hologramů, vodního spotu, napojování laků po opravě. Úkol zní jasně 😃  - odstranit tyto nedostatky. Odborně říkáme, že se provádí "korekce laku" Dosahuje se toho vhodnou kombinací leštících kotoučů a abrazivních leštících ( korekčních ) past. Jednu z klíčových rolí tady hraje samotná leštička, většinou excentrická, která při otáčení současně vykmitává do stran a tím eliminuje riziko vzniku hologramů. Na druhé straně se musí správně zohlednit barva vozu a tvrdost laku - různé automobilky a dokonce i různé typy aut u jednoho výrobce mají rozdílnou tvrdost laku, a proto je potřeba pro očekávaný výsledek použít správnou techniku. V programu EXCELENT takto "přejedu" auto až 3x pomocí různých past, kotoučů a technik. Pro zjednodušení vysvětlení, začíná se hrubým leštícím kotoučem pro zajištění korekce i těch hlubších škrábanců a končí se kotoučem jemným, kterým lze docílit hloubku lesku, mnohokrát srovnatelnou s lakem auta, které právě sjelo z výrobní linky. Dva nižší programy STANDARD a BASIC uplatňují vždy určitý kompromis. U jednokrokového leštění BASIC volím přípravky, kterými docílím vyvážené korekce poškození a současně velice slušného lesku. Procentuální hodnoty odstranění poškození 70%, respektive 85% u programu STANDARD mluví za vše.

škrábance a vodní spot
škrábance a vodní spot
hologramy
hologramy
škrábance a oxidace
škrábance a oxidace

Dalším bodem na programu je "Ochrana laku". S jakými druhy ochran laku se můžeme potkat? 

- Na samém vrcholu stojí keramické povlaky. Jedná se o Oxid křemičitý ( SiO2 ). Po aplikaci na správně předem připravený povrch se produkt přizpůsobí povrchu laku, naváže se na něj, při současném odpařování rozpouštědel začíná měnit konzistenci na gelovou, až nakonec krystalizuje do pevné podoby a je plně průhledný. Tato vrstva se pojí s lakem, mění jeho vzhled, "uzavírá" póry a dělá ho lesklý, hladký a hydrofobní. Takto dokonalý a hladký povrch nádherně odvádí vodu. Špína a jiná kontaminace má problém se na povrchu uchytit. Současně se podstatně mění mycí rutina- méně častá a rychlejší péče o auto, vzhled laku jako sklo a odolnost, která pomáhá předcházet oxidaci způsobenou UV zářením. Plná odolnost vůči chemikáliím s pH 2-11 je také významnou výhodou keramického povlaku. Žádná chemikálie není schopna poničit plně zaschlou vrstvu keramické ochrany (kromě odstraňovačů barev a silných rozpouštědel).

strojní leštění
strojní leštění
aplikace keramiky
aplikace keramiky
aplikace vosku
aplikace vosku

A ještě jeden podstatný fakt mluvící pro Keramiku. Výdrž na laku je kolem 2 let a ta se dá při správné péči prodloužit až na 3 roky. Existují i produkty v cenově vyšší hladině, kde při jejich správné kombinaci uvádí výrobce výdrž 5 až 7 let!!!  Na samý závěr odstavce o Keramice musím podotknout, že vyžaduje nejpreciznější přípravu povrchů před samotnou aplikací.

- Dalším produktem ochrany laku jsou tuhé vosky - přírodní nebo syntetické. S vosky přírodními se výborně pracuje, příjemně voní, dosáhne se s nimi nádherné hloubky lesku... ale ... mají malou výdrž kolem 3 - 4 měsíců a nejsou vůbec vhodné na zimní období.  Naproti tomu vosky syntetické dokážou potrápit při rozlešťování, dosáhnou taky krásnou hloubku lesku, nevadí jim zima a jejich výdrž se pohybuje kolem 8 měsíců. ( Tento typ vosku nabízím v programu STANDARD ).

- Posledním, rychlým typem ochrany je detailer. Nejméně náročný na nanášení. V programu BASIC používám detailer s příměsí SiO2 s přibližnou dobou ochrany a zaručení hydrofobnosti po dobu 2 měsíců.

To byla krátká, ale jsem přesvědčen, že prospěšná odbočka k tomu, aby si potenciální zákazník dokázal udělat představu o jednotlivých typech ochran laku. ( V případě keramiky je možné tímto způsobem ochránit i nelakované plasty, skla, motorový prostor ). 

Takže po dokončení strojního leštění se pomocí speciálního přípravku na bázi lihu a mikrovláknové utěrky provede odmaštění laku za účelem přípravy povrchu pro pevné spojení s vrstvou keramické ochrany nebo vosku. Nanášení se potom provádí postupně s dílčím rozlešťováním ve dvou vrstvách pro lepší výdrž a kompaktnost povlaku. Pro Vaši představu síla takto nanesené keramické vrstvy se pohybuje jenom v jednotkách mikronů.

Dalším bodem v ozdravné kúře je aplikace "tekutých stěračů". U programu EXCELENT aplikuji na všechny venkovní skla a zpětné zrcátka k tomu určenou keramiku. V případě čelního skla nanáším 2 vrstvy. Příprava skla obsahuje všechny úkony shora popsané. Výsledkem je perfektně hladké sklo, kde za deště od rychlosti cca 50km/h není potřeba klasické stěrače vůbec používat. Máte skvělý výhled v celé ploše čelního skla. Výdrž na čelním okně až 12 měsíců, na bočních klidně přes 2 roky.   U programu STANDARD používám rovněž výborný přípravek se stejnými vlastnostmi jako má keramika. Jenom výdrž je omezena a dosahuje max 5 měsíců.

Posledním bodem u základních programů je "ošetření kol, pneumatik a plastů". S výběrem nejvyššího programu máte všechno v keramice dle druhu povrchu. Pohledová část disků kol ošetřena tepelně odolným keramickým povlakem s dobou životnosti 2 roky. ( V případě používání 2 sad kol se samozřejmě tato doba násobně prodlužuje ).  Nelakované plasty ošetřeny keramikou dle Vašeho výběru s výdrží 2 - 5 let.  Ošetření pohledové části pneumatik je také provedeno emulzí s přísadou keramiky. Ta zaručuje nejen trvanlivost, ale i krásný vizuální efekt.  Snese i několik mytí při udržení si hydrofobních vlastností. Celková výdrž cca 3 měsíce. Program Standard zahrnuje v sobě ošetření plastů prostředky bez keramické přísady s výdrží v řádu několika měsíců.

Tak jsem se dopracoval na samý konec "Omlazovacího programu" automobilů v lázních Nučice. 😃


Věřím, že po přečtení těchto odstavců získáte alespoň malou, ale ucelenou představu o tom, co se bude dít s Vaším vozem v případě, že si zvolíte LOVEDETAILING pro ošetření, či už to bude bráno jako odsolovací kůra po zimě, v průběhu roku nebo naopak získání dodatečné ochrany před příchodem zimního období.

Vězte, že celý proces detailingové péče je časově náročný. I když ho mám už zoptimalizovaný, snažím se o to, abyste byli bez auta co nejkratší dobu a já zároveň dokázal udržet vysokou kvalitu práce s perfektním výsledkem.


NA ZÁVĚR JEŠTĚ KRÁTKÉ SHRNUTÍ VŠECH TŘECH PROGRAMŮ A MOJE DOPORUČENÍ:

EXCELENT - jednoznačně nejlepší program v porovnaní ceny a užitné hodnoty. Celkový dojem předčí Vaše očekávání. Váš vůz čeká prémiová péče včetně aplikace odolných keramických povlaků. Program vhodný také pro nové a zánovní vozy, případně vozy s vyšší hodnotou.                          Celkový čas strávený na průměrném voze cca 40 - 50 hod,  4 - 6 dní

STANDARD - "zlatá" střední cesta v podobě nadstandardní péče s perfektním výsledkem a ochranou odolným syntetickým voskem. Program vhodný také pro vozy používané sezónně - kabriolety, ...            Celkový čas strávený na průměrném voze cca 30 hod,  3 - 4 dni 

BASIC - ekonomická varianta pro ty, kterým jde o základní oživení laku a zvýšení lesku. Program je ideální i jako předprodejní péče pro zvýšení hodnoty vozu.                                                              Celkový čas strávený na průměrném voze cca 20 hod,   2 dni